poniedziałek, 19 stycznia 2015

Moje artykuły w czasopismach - cz.1

Zamieszczam skany moich artykułów zamieszczonych w tygodnikach i czasopismach. Zacznę od Bełchatowa. Szczególnie jest mi bliska historia gminy Kleszczów. W małej wiosce Rogowiec (obecna nazwa Elektrowni Bełchatów) urodził się w roku 1925 mój tata, Jan Braun. Spędzałem w tej wiosce wakacje, wioska zamknięta z czterech stron lasem, torfowiskami, kanałami i leśnymi stawami. Prąd podłączono na początku lat siedemdziesiątych. Prawdziwa oaza, grzyby, ryby, dzikie zwierzęta. Samochód osobowy który przejeżdżał jedyną drogą w tej wiosce, był wielką sensacją  Dzisiaj po tym wszystkim nic nie pozostało... Beton, asfalt, kominy, dym, huk, setki ciężarówek dziennie. Dlatego wracam w artykułach do czasów zupełnie innych. Chce podziękować nieżyjącemu już mojemu tacie, że opowiadał mi o historii, tradycjach i ciężkim życiu mieszkańców tych okolic, postaram się zamieszczać sukcesywnie następne wspomnienia i ciekawostki. Zapraszam. Fakty Bełchatów nr. 1002 z 17 grudnia 2014 roku.






2 komentarze: