piątek, 4 stycznia 2019

Józef Janowski - Wola Łokotowa - Popień - Łódź ul. Kilińskiego 118 - cz.1

       Od dawna miałem się zabrać do opisania historii rodziny ze strony mojej Żony Elżbiety Braun. Schodziło, schodziło, cały czas jeśli wspominałem, opisywałem wątki rodzinne, to była rodzina Pachniewiczów czy też Braunów.
       Największym problemem jest to, że nie za dużo wiem w tym temacie..., tak niestety zeszło..
       Postaram się odświeżyć moją pamięć, bo warto.. - Józef Janowski urodził się 14 lutego 1891 roku w Woli Łokotowej, ze związku małżeńskiego Franciszki i Michała Janowskich. Wola Łokotowa należała do Gminy Popień powiat Brzeziny. Od 1953 roku Gmina Popień zmieniła nazwę na Jeżów. Najprawdopodobniej była to rodzina rolnicza i jak tysiące innych wyemigrowała do Łodzi. Od samego początku zamieszkali w Łodzi przy ulicy Kilińskiego 118 mieszkania 8. Właścicielem tej kamienicy był Bronisław Tyszer, sam budynek nie zmienił się do naszych czasów.
       Jak poznał swoją przyszłą żonę Mariannę Lisowską nie potrafię powiedzieć.. Marianna mieszkała w Łodzi przy ulicy Suchej 5 (Widzew), urodziła się w Wojnowicach (*1) 20 października 1904 roku. W tym momencie jest biała plama.., zero informacji.
       Odniosę się do zdjęcia ślubnego - idę o duży zakład, że mało kto może poszczycić się muszką ślubną pana młodego! Tak, jestem w jej posiadaniu, minęło ponad 92 lata od tej uroczystość! Mogę tylko podziękować jego córce, a mojej nieżyjącej już Teściowej Irenie Janowskiej - Hajzler, że odkładała pamiątki swojej rodziny!!
       Inna pamiątka, jakże związana z Józefem to jego brzytwa! - zachowała się nie tylko ona, także kompletny futerał!
       O innych pamiątkach będę wspominać w następnych odcinkach, jest ich troszeczkę!
       Także dalszy ciąg dotyczący Józefa janowskiego (mojego dziadka) w następnej części, zapraszam.


                            Zdjęcie Józefa Janowskiego z dowodu osobistego - 20 marca 1922 roku.

                               Zdjęcie ślubne Marianny i Józefa Janowskich - 21.XI.1925 rok.

                              Muszka weselna Józefa Janowskiego z 21 listopada 1925 roku!





1* - Wikipedia: Wojnowice – wieś w Polsce położona w województwie dolnośląskim, w powiecie średzkim, w gminie Miękinia. W latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa wrocławskiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz