sobota, 12 stycznia 2019

Rogowiec - Kleszczów - Mantyk - Nagoda - Wspomnienia - Komunia - 1955

    Dzisiaj minęło 10 lat od śmierci mojej Mamy Jadwigi Braun - spoczywa wspólnie z moim Tatą , a jej mężem Janem, na cmentarzu w Bełchatowie. Odwiedziłem wspólnie z moją Żoną grób Rodziców, później odbyłem dwa spotkania. Pierwsze na Nowym Janowie z Jadzią Mantyk (to jest nazwisko panieńskie - tak chcę zostawić). następnie na samym Rogowcu z Marianem (Mańkiem) Nagodą. To było kilka wspaniałych godzin wspominek i oglądania starych zdjęć.
     Dzisiaj, na gorąco, jest za wcześnie na prezentację materiału, mam wszystko nagrane na dyktafonie, potrzebne będzie sporo czasu na przelanie wszystkiego na papier.
     Na początek chcę zaprezentować dwa zdjęcia:


1. - Komunia, która odbyła się w Kleszczowie w 1955 roku. na zdjęciu bohaterka przyszłych
      wspomnień, Jadzia Mantyk (urodzona w 1945 roku) z prawej strony i jej przyjaciółka, także
      rogowianka, Helenka Mantyk (także pozostaję przy nazwisku panieńskim).
2. - Zbiorowe zdjęcie komunijne w Kleszczowie. Ksiądz proboszcz Jan Burchard (proboszcz Parafii
      w Kleszczowie w latach 1948-1966). Dwie dziewczynki ze zdjęcia rozpoznane - od góry z lewej
      strony, druga Jadzia Mantyk i następna Helenka Mantyk.
     Może ktoś z czytelników rozpozna inne dziewczęta z Gminy Kleszczów?! Może Kleszczowski Informator zamieści to zdjęcie, szansa będzie zdecydowanie większa!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz