poniedziałek, 14 stycznia 2019

Rodzina Gertner - Dąbraszek - Kulczycka - Oberle - Hanc - Ewangelicy - Pabianice - Łódź - 1796-1926

   Obecnie trudno mi powiedzieć kiedy stałem się właścicielem tego notesu? Chyba dosyć dawno, uznałem, że jest wart prezentacji, mimo, ze wiele kartek jest wyciętych...
   Z pewnością nie dojdę do całości, chociażby, dlaczego notes pochodzi z Rosji? - w którym roku były robione te zapiski. Na pierwszej i ostatnie stronie są modlitwy, możliwe, że pisano je na terenie Rosji w tęsknocie do Ojczyzny.
   Nic więcej nie wymyślę, zamieszczę treść ocalałych zapisków, są one ciekawe, być może ktoś szukających swoich przodków znajdzie coś dla siebie.

1. - Rodzice: Józef Dąbraszek - Katarzyna Kulczycka.
2. - 1905r. w czerwcu wyjechałem z Pabjanic do warszawy.
      1906r. zastałem wzięty do wojska.
      1907. powróciłem z wojska 20-go stycznia
      1908 udałem się w prachtykę za stolarza.
3. ..... w czasie od grudnia 1914 do 1915 zamieszkałem w Pabjanicach dopiero w styczniu 1916 roku
      za poparciem szwagra Michała De.... dostałem się do pracy w gazowni miejskiej w Łodzi.
4. - Pamiętnik
Ślub wziąłem dnia 20 listopada 1909 roku w kościele Panny Maryi w Pabjanicach udzielony przez ks. Kazimierza Bussa wikariusza, zapowiedzi były tylko w Łodzi w parafii św. Krzyża.
5. - Dziadek z matki
Wojciech Antoni Hanc
Katarzyna z Oberlów Hanc babka - miejsce moich dziadków Strasburg.
5. - Żony
Wincenty i Maryjanna - ojca - Dąbraszek
Maciej i Antonina - matki - Kulczycki.
6. - Józef Gertner umarł 31 stycznia 1917r. pochowany w Pabjanicach. zył lat 72
Katarzyna Gertner umarła 7 sierpnia 1926 r. żyła lat 69.
Wacław Gertner urodził się 2 grudnia 1925r. umarł 12 grudnia 1925r.
Katarzyna Dąbraszek umarła dn. 15 lutego 1926.
7. - Józef Gertner
Urodził się dnia 27 listopada 1845 roku.
Umar 1917 roku 31 stycznia.
Katarzyna Hanc
Urodzona dnia 18 września 1857 roku
Umarła 7 sierpnia 1926 roku.
8. - Wacław Gertner
urodzony w Księstwie Badeńskim we wsi Etyngen w roku 1796
umarł w Jutrzkowicach* dnia 19 maja 1856 . -
9. - Pabianice, ulica Wodno Nr. 423 Karol Sobczyk
      Pabianice , ul. Nowa Dom Szulca 402...
* - Jutrzkowice - obecnie Pabianice.

  












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz