sobota, 19 stycznia 2019

Notes - Kalendarz - Antysemityzm - 1944

      Malutki kalendarzyk z 1944 roku, jeden z wielu które posiadałem, większość z nich wyrzuciłem, nie mają dla mnie większej wartości.. Przeglądając ten zwróciłem uwagę na hasła u góry stron. W szczególności dwa z miesiąca maja..:
..." Śmierć przez Mośki i leki - niesie za sobą raj bolszewicki"...
..." Bolszewizm przy pomocy żydów dąży do zapanowania nad światem"...
     Hmmm... - rok 1944, piąty rok tragicznej wojny, eksterminacja narodu żydowskiego, i takie hasła....Jestem przekonany, że jest to wydanie pod nadzorem niemieckiego okupanta w naszym języku, nie wydaje mi się, żeby Polacy mogli po wszystkich okropnościach wydać coś takiego...Chciałbym mieć rację...
     Właścicielem tego notesu, był prawdopodobnie student podziemnego nauczania, jest mnóstwo wzorów geometrycznych. Interesujący jest też wykaż w trzech językach drzew i krzewów. Sam nie znałem wszystkich nazw po niemiecku!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz