środa, 20 stycznia 2021

Łaznów - Będków - Helena Stolarska - Autobiografia - Facebook - 1910

 Od zaledwie dwóch dni jest członkiem Wirtualne Muzeum Łódzkiego Wehikułu Czasu na Facebooku. 

     Przed chwilką znalazłem bardzo interesującą rzecz, autobiografię Helenki Stolarskiej urodzonej 17 lutego 1903 roku w Łaznowie. Watek uczęszczania do szkoły w Będkowie ma dla mnie wielkie znaczenie. Także nazwisko Stolarski było znane w Będkowie! Jak na 12-latkę piękny charakter pisma i poziom dorosłej osoby!

Na grupie ŁRWC pokazałem zdjęcie szkolne z Pensji dla Panien Juli Zbijewskiej z moją ciocią Heleną Stolarską (starszą siostrą mojej Mamy). W 1915r. Helena napisała pewnie jako pierwsze wypracowanie swoją AUTOBIOGRAFIĘ ( jako dwunastolatka). Niestety brak ostatniej strony o początku I Wojny Światowej na Widzewie, ale i tak to jest niesamowita lektura (kaligrafią) o zasiedlaniu Łodzi przez okoliczną ludność, w tym przypadku przez ogrodnika z folwarku Łaznów (mojego dziadka i babcię Jakóba i Józefę Stolarskich) do wsi Widzew Nr 35 ( później Rokicińska 93 już w Łodzi). Moja mama Janka też była na tej furze jako dwuletnie dziecko. Opis wydarzeń oczywiście dotyczy 1910r.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz