niedziela, 25 sierpnia 2019

K.K.Staathalterei Lwów - K.K. Bezirkshauptmannschaft Tarnów - Kolej - Legitymacja - 1903




    Pierwszy raz odwiedziłem Targ Staroci organizowany przez Ośrodek Kultury Górna przy współpracy z Fundacją Przędzalnia Sztuki na Księżym Młynie w Łodzi. Ten sam klimat jak w Spale, być może jeszcze bardziej kameralny. Byłem od godziny 12 w południe, sporo sprzedawców się rozkładało ze swoimi skarbami, być może później było więcej sprzedających. Znalazłem to, czego szukałem! - Pan Grzegorz miał baaardzo dużo zdjęć i pocztówek, w większości pochodzących z Łodzi. Użyczył mi stołeczka, gdyż samo przeglądanie zdjęć zajęło mi prawie godzinę. Z prawie 500-600 zdjęć wybrałem 5 które mnie zaciekawiły, pod koniec pan Grzegorz podsunął mi segregator z dokumentami. To właśnie w nim znalazłem bardzo ciekawy dokument, który prezentuję poniżej. Co prawda, nie jest on związany z Łodzią, ale oryginalność nie pozwalała mi go nie kupić.
     Chodzi dokładniej o legitymacje Legitimation für Active K.K. bez. K.u.K. Staats und Hofbedienstete. -Legitymacja dla urzędników K.K i K.i.K. stanu aktywnego i sądów. Jej właścicielem był inżynier Mayer Tächer, który na podstawie tej legitymacji i zdjęcia na kartonie mógł korzystać z ulg przy przejazdach koleją. Niestety, nie mogę odczytać jaki zawód wykonywał.. Z widocznego tłoczonego stempla: K.K.Statthalterei in Lemberg (K.K.Porucznikostwo we Lwowie), można przypuszczać, ze przemieszczał się na trasie Lwów - Tarnów.
Jeśli chodzi o K.u.K. to prawdopodobnie były to: bataliony zapasowy i uzupełnień 57 Pułku Piechoty (carskiej i królewskiej armii). W latach 1900-  do wybuchu 1 wojny światowej w 1914 roku stacjonowały w Tarnowie komenda tego 57 pułki jak i III i IV batalion.





                                         Stempel tłoczony K.K.Porucznikostwo we Lwowie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz