niedziela, 17 stycznia 2021

Rogowiec - Gmina Kleszczów - Tadeusz Przybylski - Dom

     Podczas sortowania niezliczonej ilości naszych rodzinnych zdjęć, znalazłem dwa, które przywołują szczególne wspomnienia, zarazem poczucie winy...Dom, który opisywałem na moim blogu (hasło Przybylski), miał długą i ciekawą historię. Zbudowany pod koniec XIX wieku, dawał schronienie wielu pokoleniom rogowiaków, był piekarnią żydowską, siedzibą cudownego serca człowieka - artysty malarza Tadeusza Przybylskiego. Dom zniknął, został rozebrany, prawie 20 lat nie byłem obecny w Polsce, nie miałem wpływu na jego stan, może jednak mogłem coś więcej zrobić...




                                          Wujostwo Henryka i Jerzy Braunowie.


                                                           Szczyt domu od głównej drogi.


Zdjęcie pochodzi z książki o Elektrowni w Rogowcu, na nim Tadeusz Przybylski, autor tego malowidła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz