wtorek, 21 sierpnia 2018

Kołomyja - Ukraina - Kościół św. Ignacego Loyoli - Msza

         W pierwszą niedzielę naszego pobyty pojechaliśmy całą grupą do Kościoła pod wezwaniem św. Ignacego Loyoli. Kościół Rzymsko-Katolicki p.w. św. Ignacego Loyoli w Kołomyi z 1897 r. zbudowany został w stylu neogotyckim. Obecnie wygląda inaczej, jednak szczęśliwie uchronił się przed całkowitym zniszczeniem w okresie komunizmu.
Pocztówki które prezentuję (materiał pochodzi z Polka na Kresach*) pokazują jego dawne oblicze.







    Dla mnie było to ważne, możliwość spotkania Polaków mieszkających od urodzenia w Kołomyi, nie liczyłem dokładnie, myślę, że z naszą niewielką grupą na mszy spotkało się około 120 osób. Wnętrze kościoła urzeka, bardzo lubię malowidła, ciepłe kolory, w tym kościele wszystko było, tym bardziej, że członkowie naszej grupy brali czynny udział w nabożeństwie. Ksiądz wspomniał, że z Polski przyjechała grupa wolontariuszy, wymieniając Wrocław i Łódź, aby pracować na cmentarzu. Było to miłe, jednak brakowało mi czegoś innego... Malutka chwilka po mszy, którą mógł poświęcić ksiądz witając się z nami. Przecież nie każdego dnia przyjeżdżają wolontariusze z tak daleka, nie wspomnę o wizycie na cmentarzu... 
Samo spotkanie i widok starszych ludzi zrobił na mnie wielkie wrażenie, tam poznałem Bolesława, Stanisława, rozmawiałem z panem Włodzimierzem. To było wspaniałe spotkanie!





                                                            Ewa Mielczarek



                                         Bolesław jak zwykle ma wiele do powiedzenia!

*Polka na Kresach: Kościół "Polski" w Kołomyi - 1/2 (Church in ...

polkanakresach.blogspot.com/2013/02/koscio-w-koomyi.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz