niedziela, 24 czerwca 2018

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Rodzina Meier - Tragedia


Od dwóch lat próbowałem odświeżyć ten nagrobek, próbowałem, nie udało się.. Był zbyt ciężki, aby przetransportować go do mnie do domu, dlaczego? Utlenienie struktury jest bardzo duże, lastryko w jasnym kolorze, nie mogłem odczytać wszystkich napisów. Tym razem posłużyłem się kredą, białą, czerwoną, w miarę się udało. Bardzo mi zależało na tym nagrobku, śmierć trójki ukochany dzieci w 3 dni jest wielką tragedią. Co było przyczyną, prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy.., epidemia?
Dobrze, że ten grób znajduje się przy głównym wejściu na cmentarz, jest symbolem, że nie trzeba tych cmentarzy niszczyć, kasować.....


                                                              Tak było dzisiaj rano.....




Akta stanu cywilnego Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Pabianicach- 1906 rok. Zgłoszenie śmierci Pauliny Meyer. (materiał pochodzi z 2010-2018 Polskie Towarzystwo Genealogiczne)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz