piątek, 28 lutego 2020

Bitwa o Brzeziny - Prof. J. Daszyńska "Operacja Łódzka - zapomniany fakt I Wojny Światowej" - Dr hab. Paweł Siedlik "1914. Zanim opadły liście...” - Muzeum Koluszki

    Zbieg okoliczności ? - chyba tak! Wczoraj wysłałem do składania przed drukiem materiał do mojej pierwszej książki: Bitwa o Brzeziny - według prasy łódzkiej", a dzień wcześniej zadzwonił do mnie Dominik Trojak (nasz regionalny generał Litzmann od spraw 1914 roku), że w czwartek w Koluszkach będzie ciekawe spotkanie! Trudno było stracić taką okazję, więc po godzinie 17 zameldowałem się w Muzeum w Gałkowie i w towarzystwie Dominika, Janka i ich młodszego kolegi pojechaliśmy do Koluszek.
    Wiedziałem, że Dominik wszystko wie, zna prawie wszystkich, ale... tak bliskie przywitanie z prelegentami bardzo mnie zaskoczyło, oczywiście pozytywnie! To dzięki Dominikowi, mogłem odbyć przed prelekcją ciekawą rozmowę z panią profesor Jolantą Daszyńską*, autorką wielu ciekawych książek o "łódzkiej operacji 1914 roku."Spotkanie z wcześniej wymienioną prof Jolantą Daszyńską i dr.hab. Pawłem Siedlikiem odbyło się w Miejskim Ośrodku Kultury w Koluszkach, dokładniej w Sali Muzealnej. Tematem wykładu ani profesor była "Operacja Łódzka - zapomniany fakt I Wojny Światowej", następnie dr hab. Paweł Siedlik** opowiedział o wieloletnich pracach przy produkcji filmu "1914. Zanim opadły liście...”. Wykłady obu zaproszony gości zrobiły na mnie duże wrażenie, uzupełniły moją wiedzę w temacie Bitwy o Brzeziny 1914 roku. także film opowiadający o tym tragicznych dniach mógł się spodobać wszystkim, a sala dosłownie " pękała w szwach"!
     Nie przypuszczałem, że jest tak duże grono fanów tych wydarzeń, co potwierdza, że miałem rację zabierając się do pisania mojej książki, zresztą pani profesor na pożegnanie, życzyła mi powodzenia, mówiąc, że "trzyma kciuki" za powodzenie! Autorem zdjęć, był nasz młodszy kolega Janek, dzięki!
     Podsumowując- miły, przemiły wieczór - dzięki Dominiku!









Stanowisko: profesor zwyczajny. Jednostka: Katedra Historii Nowożytnej. Pokój: 27. Telefon: +48 42 635 61 91. Konsultacje: środa 12.00-14.00. E-mail: ...
 
** pl.wikipedia.org › wiki › Paweł_Siedlik Paweł Siedlik – Wikipedia, wolna encyklopedia
Paweł Siedlik (ur. 29 maja 1959 roku w Gałkówku) – polski aktor filmowy, teatralny i głosowy, a także reżyser teatralny, scenarzysta oraz lektor telewizyjny.
Życiorys · ‎Wybrana filmografia · ‎Dubbing · ‎Lektor
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz