czwartek, 13 lutego 2020

Łódź - Helenów Park - Grota - Pocztówka - Facebook

    Moc Facebooka! - ponad 170 laików w niecałą dobę ta zamieszczoną pocztówkę przedstawiającą Park w Helenowie! Jest jedną z wielu pocztówek z tej serii, którą znalazłem na aukcjach internetowych.
Prawie 30 komentarzy i wiele pięknych zdjęć, które chcę zamieścić, rozwijając tej ciekawy temat! Można się cudownie przenieść takim wehikułem czasu w przeszłość, także zdobyć wiele nowych informacji!





Krystyna Głowińska Szkoda, że obecnie tak pięknie nie wygląda. :(

Monika MG Krystyna Głowińska no zwłaszcza że niektórzy traktują ja jak toi toi

Krystyna Głowińska O tym pisałam.

Agnieszka Górska-Kłos W kwietniu ubiegłego roku.Zdjęcie własne.




Paulina Marczak-Ławicka Czy ktoś może przybliżyć temat tej groty? Ostatnio się nad tym właśnie zastanawiałam, ale nie mam żadnych informacji :

Krystyna Głowińska Grota stoi, ale niestety dość mocno zdewastowana i brudna, delikatnie to ujmując.

Paulina Marczak-Ławicka Krystyna Głowińska a jaka jest jej historia? Ze stoi to akurat wiem, przechodziłam obok niej ostatnio kilka razy, stąd zaczęłam się zastanawiać

Krystyna Głowińska Grota zaprojektowana została przez znaną firmę ogrodniczą Ludwig Spaeth z Berlina na kształt i podobieństwo groty, bo nie jest "prawdziwą" grotą wykutą w skale. Wykonana jest z lawy wulkanicznej. Bywa też nazywana altaną. W jej środku znajdują się wyobrażenia stalaktytów, stąd pojawia się czasem określenie "grota stalaktytowa". Grota jest wysoka na około 8 metrów. Widnieje na niej data powstania (1882) i inicjał: "L.A", utworzony najprawdopodobniej od imienia i nazwiska Ludwiga Anstadta, którego żona miała na imię Helena. Tyle znalazłam informacji na szybko

Paulina Marczak-Ławicka Krystyna Głowińska serdecznie dziękuję! Nawet nie podejrzewałam, że jest tak stara 

Krystyna Głowińska Bardzo proszę.

Jola Wr Lubiłam tam chodzić z koleżanką, nawet próbowałyśmy robić zdjęcia ale za ciemno było



Maks Koziński Lata 70.




Stasiek Kowalski Mój Park bylem w nim codziennie.Pamietam jeszcze Muszle koncertową gdzie odbywały sie imprezy artustyczne.
Krystyna Głowińska Muszlę rozebrano zdaje się w latach 70. więc nietrudno ją pamiętać. :


TeresaPłocka Zdjęcia zrobione jesienią, były już okresy większego jej zaniedbania i dewastacji

Krystyna Głowińska Ostatnio gdzieś czytałam, że cały park ma być rewitalizowany, ale czy to prawda, nie wiem. Nie pamiętam, gdzie znalazłam tę informację.

Teresa Płocka Krystyna Głowińska myślę, że to prawda, bo związane to jest z EXPO, ma być nawet połączenie kilku parków, właśnie od Bałut do Widzewa, odpowiednim szlakiem, wiem, że będzie połączenie parku 3 Maja, Powella z parkiem Źródlisku, ale trzeba dokładnie poczytać, bo szczegóły nie są mi znane



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz