wtorek, 11 lutego 2020

Łódź - Alfred Kiss - Facebook - ulica Główna 36-38

Moc Facebooka jest przeogromna, wielokrotnie mogłem się przekonać, że jest na nim wielu znakomitych znawców historii Łodzi. Po dłuższej przerwie zwróciłem uwagę na prezentowane zdjęcia Alfreda Kissa zamieszczone w Bildagentur für Kunst, Kultur und Geschichte. Są to drastyczne materiały pokazujące Getto w Łodzi jak i ówczesnych "panów świata" jak Gauleitera Arthur Greisera i innych zbrodniarzy wojennych podczas wizytacji Łodzi.
     W związku z tym, że jestem szczęśliwym posiadaczem prawie 40-tu oryginalnych zdjęć Alfreda Kissa (sygnowanych), postanowiłem pochwalić się i zamieściłem jedno z nich. Reakcja była bardzo szybka, z tyłu zdjęcia ręcznie zapisano, że jest Litzmannstadt i ulica Główna, jednak nie były podane numery. Szybka akcja pomogła w dokładnej lokalizacji, za co pięknie dziękuję! - w szczególności dla Stefa Brajtera!

Andrzej Braun Oryginalne zdjęcie Alfreda Kissa w formacie 13x17 cm (sygnowane). Jestem szczęśliwym posiadaczem 37 zdjęć jego autorstwa pokazujące Łódź i okolice (bardzo mało zdjęć jest w posiadaniu prywatnym). Pytanie: co przedstawia to zdjęcie, jaka to ulica? Odpowiedź po niemiecku jest napisana z tyłu zdjęcia...

Odpowiedzi:


      Stef Brajter nie może być inaczej ;) Główna 38 https://www.miastograf.pl/asset/137 - Główna 38


     Stef Brajter https://www.miastograf.pl/asset/136 - Główna 36

Anna Kuo Ul. Glowna. Fabryka najladniejszych butow w miescie. Patrze z sentymenem, byla taka siermiezna. Kochajmy ja. Niech pieknie sie rozwija, a my lodzianie pomagajmy aby tak bylo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz