sobota, 4 marca 2023

Będków - Rodzina Lipińskich - Grobla - Młyn wodny - Wolbórka - Państwowe Tomaszów Maz.

 

Bohaterów tych zdjęć doskonale pamiętam... Jak mały chłopiec przylatywałem z leszczynową wędką zrobioną przez mojego drugiego "tatę", Mietka Grzybczyńskiego nad Groblę, tzn. do Lipińskich! Cudowne chwile, kiedy już znajdowałem się nad tą cudowną wodą, nadziewaną jak kasza skwarkami starymi palami wystającymi co kilka metrów z wody. To były pozostałości po młynie wodnym. Kiedy ryby nie brały skakałem na głębie razem z kumplami, przednia zabawa. Państwo Lipińscy ze spokojem, nie zawsze z dobrymi minami akceptowali nasze łobuzerstwa. Wspominam ich z czułością i rozrzewnieniem. Kilka lat temu byłem umówiony z Dzidkiem ich synem. Chciałem z nim porozmawiać, obiecał mi, że dostarczy mi rodzinne zdjęcia... Czekałem na niego ponad 3 godziny na stawach w Czarnocinie, nie dojechał... Tydzień później dowiedziałem się, że zmarł..., było mi bardzo smutno. Czy jest ktoś jeszcze z rodziny Lipińskich, kto posiada takie zdjęcia? Wielka szkoda, żeby temat tej rodziny zniknął, jak zniknęła możliwość dojścia na to rozlewisko, "dzięki" nowemu właścicielowi. 

1. Lipińska Jadwiga Michalina, ur. 17.08.1910 w Grobli, rodz. Józef i Józefa, 

2. Lipiński Leon-Józef, ur. 29.03.1915 w Młyn Grobla, rodz. Józef i Józefa.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz