czwartek, 12 marca 2020

Łódź - 4 Pułk Artylerii Ciężkiej - Święto Niepodległości 11.11.1934 - 28 Pułk Strzelców Kaniowskich - Plac Hallera - Facebook


   Minęło ponad 10 lat jak przeleżało w moich kartonach to zdjęcie. Kupiłem je w sklepie z Antykami przy ulicy Sienkiewicza. Właściciel (wspaniały człowiek - niestety zmarł) zapewniał mnie, że to zdjęcie pochodzi z Łodzi, zawsze mu zawierzałem, i na ogół wszystko się potwierdzało.
   W dobie komputerów, a w szczególności Facebooka, wiele zdjęć z mojego archiwum udaje się ożywić! Wczoraj wstawiłem zdjęcie z parady Odzyskania Niepodległości  na Łódzkim Wehikule czasu, z nadzieją, że to będzie łódzki klimat!
   Od wczoraj ta fotka spodobała się ponad 80 osobom, zainteresowanie b.duże i co najważniejsze komentarze. Komentarze które potwierdzają, ze ta Parada odbyła się na dawnym Placu Hallera! Aby nie przedłużać, zamieszczam komentarze w tym temacie!
Podziękowania dla Kolegi Bolka Rosińskiego za pomoc i innym przyjaciołom tego tematu!






Bolek Rosinski Łaaaaa!!!! Ale sztos!!!! Wspaniale zdjęcie! To na pewno 4 PAC jak pisałem w poprzednim opisie. Czy byłaby szansa, żeby te wojskowe zdjęcia łódzkie zebrać do kupy i nam udostępnić w formie skanów? Pracujemy w Stowarzyszenie Historyczne "Strzelcy Kaniowscy" nad albumem o łódzkim wojsku okresu 1918-39 (więcej informacji o nim w postach na stronie). Gdyby miał Pan kłopot ze skanowaniem chętnie się spotkamy i użyczymy naszego sprzętu. Zapraszamy też do nas do Izby na zwiedzanie, trzeba się tylko umówić.

Wojciech Chwastniewski Jakub Stefankiewicz patrzcie jakie cudo!!!


Andrzej Braun Kochani, z Wojtkiem Chwastowskim jesem w kontakcie, w temacie ppłk.Kudaja i Świetlickiego, mój blog: historia-nieznana.blogspot.com.

Bolek Rosinski Andrzej Braun no to wszystko jasne, Wojtek wspominał nam już na ostatnim dyżurze, że panowie rozmawialiście. To zdjęć jest sporo więcej, bo bloga przeglądaliśmy już jakiś czas temu. Zapraszamy do nas w wolnej chwili, ale to już nie będę dublował ustaleń, które robi Wojciech Chwastniewski 

Bolek Polek To jest dawny pl. Hallera, obecnie ul. Zielona przed Więckowskiego. W tle tył kamienicy przy ul. Więckowskiego 100

Dariusz Bińkowski Z prawej pewnie Więckowskiego 81

Krzysiek Haładaj Dla mniej obeznanych z artylerią - na zdjęciu 105 mm armaty ciężkie wz. 1913. Piękne zdjęcie.


Jolanta Mikolajewska Widok z placu Hallera na Więckowskiego 100 i 81, kolaż mój

Ukryj lub zgłoś
Obraz może zawierać: na zewnątrz i tekst

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz