niedziela, 6 marca 2022

Bukowiec - Königsbach - Gościmowice - Rodzina Frank - Piotrków

     Ostatni okres czasu, to wzmożone zainteresowanie Bukowcem i okolicą z za zachodniej granicy. Tym razem napisał do mnie René z Dötlingen w północnych Niemczech. Nie bardzo jestem w staniu mu pomóc …. Wstawiam ten materiał na mój blog, być może ktoś coś dopisze, dopowie... .

 Witam, panie Braun,

Nazywam się René Markus. Twój adres e-mail znalazłem na twoim blogu. Obecnie prowadzę badania genealogiczne ze strony ojca. Mieszkam w Dötlingen w północnych Niemczech.

Moim dziadkiem był Robert Frank, urodzony w okolicach Piotrkowa (Gański lub Gaski) w Polsce. Jego ojcowskimi przodkami byli Jonas Frank, Karl Frank, Carl Friedrich (Karl) Frank i Johann Georg Frank.

W międzyczasie wiem, że mój pradziadek Jonas Frank mieszkał w Gazomii i Bukowcu. Żył od 25.08.1850 r. do 01.11.1914 r. Czy posiada Pan mapę z tego okresu lub inne dokumenty dotyczące moich przodków? A może jest jakieś muzeum, które specjalizuje się w przeszłości Gościmowic? A może biblioteka lub historyk w Twojej społeczności? Zwróciłem się już do archiwum w Łodzi. Także urzędu miejskiego.

Kilka lat temu byłem w Piotrkowie, Pabianicach i Gościmowicach. Chciałabym zobaczyć, gdzie dokładnie mieszkali moi przodkowie. Niestety, mieszkańcy Gościmowic również nie potrafili mi pomóc. Odwiedziłem grób Jonasa Franka w Piotrkowie.

Interesują mnie stare zdjęcia, dokumenty itp. dotyczące mojego dziadka i jego przodków. Być może zechcesz kiedyś wysłać do mnie e-mail, w którym podasz mi więcej danych. Interesowałyby mnie też dokładne nazwy ulic i zawody, jakie wykonywali. Wyświadczyłbyś mi wielką przysługę.

Niestety, nie mówię po polsku. Może mnie zrozumiesz lub masz kogoś, kto potrafi tłumaczyć. Tomek napisał również w blogu. Czy masz jego adres e-mail?

Z wyrazami szacunku

René Markus

Gościmowice  – wieś w Polsce położona w województwie łódzkim, w powiecie piotrkowskim, w gminie Moszczenica. W latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa piotrkowskiego. Zobacz też: Gościmowice Drugie Gmina Moszczenica Wikipedia

Gościmowice -Miejscowy cmentarz znajduje się na północ od wsi Gościmowice Drugie, tuż przy drodze biegnącej przez niewielki las. Przedstawia smutny widok. Na jego terenie znajduje się kilka zarośniętych ram grobowych i fragmentów zdewastowanych nagrobków. Kilka głębokich wyrobisk to prawdopodobnie pozostałość po wydobywaniu piasku. W sąsiedztwie cmentarza natrafimy też na dzikie wysypisko śmieci. [2012] - Osadnicy-info. Także zdjęcia ponizej własnością tego portalu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz