środa, 23 lutego 2022

Kresy - Stanisławów - Ukraina - Feldpost - 1 Wojna Światowa - 1917

     Jedna z setek pocztówek, kart pocztowych z mojej kolekcji wysłanych przez żołnierzy do domu z linii frontu podczas wielkiej Wojny 1914-18. Niby nic szczególnego, nic nowego, jednak ze względu, że tekst był pisany wprawną ręką postanowiłęm go przetłumaczyć. 

9.11.1917 rok

 

Mój drogi Karolu! 

będąc w posiadaniu Twojej drogiej kartki, pragnę Ci najserdeczniej podziękować. Szkoda, że nie mogliśmy się spotkać w naszej ojczyźnie. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście. Poza tym mój stan zdrowia jest całkiem dobry i mam nadzieję, że tak pozostanie. 6 listopada Rosjanie wkrótce zajęli nasz obóz. Schwytali nas. Następnego dnia, gdy przybyli Rosjanie, było już zupełnie ciemno. Wyprzedzili naszą placówkę oficerską, którą zajmowaliśmy. Dzięki szybkiemu wycofaniu się i natychmiastowemu kontratakowi Rosjanie zmuszeni zostali do powrotu na dawną pozycję. Miałem 7 zabitych i 1 zaginionego. Poza tym na razie wszystko pozostaje bez zmian, a Twój przyjaciel jest zakochany i ma nadzieję, że wkrótce znów Cię zobaczy. Paul.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz