piątek, 18 lutego 2022

Grünberg - Zielona Góra - Königsbach - Bukowiec - Rodzina Desselberger - cz.1

 Wiadomość e-mailową tej treści od Bettiny Löser z Lipska otrzymałem wczoraj późnym wieczorem:

Witam,
 
moje nazwisko rodowe to Disselberger. Mój ojciec Richard urodził się w 1905 roku w Grünberg. Badałem historię rodziny Disselbergów. Jeśli jesteś zainteresowany, z przyjemnością prześlę Ci moje badania w formie PDF.
 
Niestety, nie mogę wiele powiedzieć o moim dziadku Leon(h)ardzie Disselbergerze. Urodził się około 1856 roku w Zielonej Górze. Niestety, akta kościelne uległy zniszczeniu. Znalazłem tylko wpisy, w których jest on wymieniony jako świadek chrztu w Bukowcu, gdzie ojcem jest Friedrich. Czy Leonhard i Friedrich byli braćmi, tzn. czy Leonhard był kolejnym synem Johanna Jacoba (ur. 1811?). Mam szczerą nadzieję, że uda mi się jeszcze rozwiązać tę zagadkę.
Rodzinę Desselbergerów mogę prześledzić daleko wstecz, do XVII wieku.
 
Kiedy urodził się Jacob Disselberger, przodek pani Weiß?
 

Pozdrawiam serdecznie z Lipska
Bettina Löser

Każda informacja od członka rodzin które pochodziły z Bukowca, Zielonej Góry, Andrzejowa, Andrespola czy też Łaznowskiej Woli jest dla mnie bardzo ważna, dziękuję Bettina. Oczywiście, jestem zainteresowany drzewem genealogicznym rodziny Desselberg! Postaramy się coś odnaleźć!


Eine entsprechende E-Mail erhielt ich gestern am späten Abend von Bettina Löser in Leipzig:

Hallo,
 
Mein Familienname ist Disselberger. Mein Vater Richard wurde 1905 in Grünberg geboren. Ich habe mich mit der Geschichte der Familie Disselberg beschäftigt. Bei Interesse sende ich Ihnen gerne meine Forschungsergebnisse als PDF-Datei zu.
 
Leider kann ich nicht viel über meinen Großvater Leon(h)ard Disselberger sagen. Er wurde um 1856 in Zielona Góra geboren. Leider wurden die Kirchenbücher vernichtet. Ich habe nur Einträge gefunden, in denen er als Zeuge für eine Taufe in Bukowiec aufgeführt ist, bei der Friedrich der Vater ist. Waren Leonhard und Friedrich Brüder, d.h. war Leonhard ein weiterer Sohn von Johann Jacob (geb. 1811?). Ich hoffe aufrichtig, dass ich dieses Rätsel noch lösen kann.
Ich kann die Familie Desselberger bis weit ins 17. Jahrhundert zurückverfolgen.
 
Wann wurde Jacob Disselberger, ein Vorfahre von Frau Weiß, geboren?
 
Herzliche Grüße aus Leipzig
Bettina Löser

Jede Information von einem Mitglied der Familien, die aus Bukowiec, Zielona Góra, Andrzejow, Andrespol oder Laznowska Wola kamen, ist für mich sehr wichtig, danke Bettina. Natürlich interessiere ich mich für den Stammbaum der Familie Desselberg! Wir werden versuchen, etwas zu finden!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz