środa, 25 stycznia 2023

Herman Wendt - Rodzina - Nowosolna - Neu-Sulzfeld - Łódź - cz.2

 

W ubiegłym roku (22.4.2022) zamieściłem na blogu materiał o Hermanie Wendt. 

Herman Wendt - Nowosolna - Neu-Sulzfeld - Łódź - Kolej - Elektrownia - 1945


Na początku tego roku napisał do mnie Pan Szymon:

"Dzień dobry, znalazłem ten artykuł przypadkiem, poznałem dość dobrze historię rodziny Wendt. Żona Hermana Wendta była to Janina Wendt z domu Weil. Posiadam kilka zdjęć tej rodziny jeżeli jest Pan zainteresowany to proszę o kontakt na e-mail:......"

 Troszeczkę czasu to trwała, dzisiaj otrzymałem ten materiał poparty zdjęciami. Bardzo dziękuję Panie Szymonie, być może ktoś odnajdzie swoich bliskich, na tym polega moja praca na blogu,serdecznie pozdrawiam i zapraszam do lektury!

Dzień dobry, 

Przepraszam że dopiero teraz odpisuję na pana wiadomość ale zdrowie mi nie pozwala tak angażować się jak kiedyś ale jeżeli chodzi o rodzinę Hermana Wendta to opisuję : 
Herman Wendt miał żonę Janinę Weil córkę Bolesława i Malwiny  Weilów, Janina miała także dwie siostry Helenę Olgę Weil która także razem z Hermanem Wendtem zginęła 3 sierpnia 1944 roku, oraz Irenę Łucję Weil ( 1890-1955 ). Jeżeli chodzi o Hermana i Janinę Wendt to mieli oni dwie córki które nigdy nie założyły rodziny były to Anna Wendt ( ur. 31 sierpnia 1925 roku w Łodzi, zmarła 19 grudnia 2011 roku w Łodzi ) oraz Janinę Wendt ( ur. 18 kwietnia w Łodzi, zmarła 19 lutego 2020 roku - z tego co mi wiadomo zmarła w swoim mieszkaniu pogrzebem zajęło się miasto)
Herman i Janina spoczywają w warszawie zamieszczam w załączniku zdjęcia z ich grobu, natomiast córki spoczywają w grobie Bolesława Weila i jego rodziny ( także przesyłam zdjęcia ich grobu ) 
Posiadam także pocztówkę Janiny Weil zrobioną prawdopodobnie w 1917 roku oraz jej zdjęcie z roku 1928. ( także dołączam do załącznika ) 
W razie pytań proszę śmiało pytać mam nadzieje że jakoś dam radę pomóc. 
Pozdrawiam 
Szymon S.

Przepraszam zapomniałem dodać że posiadam jeszcze zdjęcie z podobizną Bolesława  Weila ojca Janiny Wendt zamieszczam w załączniku 







                                                           Grób Bolesława Weil.



                                                             Janina Weil - Wendt

      

.                                                             Nieznajoma.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz