piątek, 1 grudnia 2023

Gminny Ośrodek Kultury w Brójcach - Spotkanie - Mord w Wiskitnie

 W Andrzejki (nie obchodzę oficjalnie imienin) 30 listopada o godz. 18 spotkałem się w Gminnym Ośrodku Kultury w Brójcach z dużym zainteresowaniu mieszkańców gminy i nie tylko. Uświetnili swoją obecnością moi znajomi i przyjaciele z Pabianic, Koluszek, Gałkówka, Brzezin, Rokicin itp. Pomysł WIECZORÓW CZWARTKOWYCH Z HISTORIĄ wyszedł od dyrektor GOK-u Pani Justyny Jurgi. Tematem tego spotkania był mord na 14 mieszkańcach Wiskitna i Bukowca 11 maja 1941 roku. Mimo, że upłynęło bez mała 82 lata od tej tragedii, wciąż są powielane półprawdy i niezgodne z faktami informacje. Mimo, że mój wykład i wypowiedzi gości pochłonęły bez mała 2 godziny, nie wszystko sobie wyjaśniliśmy. Ja jestem szczęśliwy, że tak wiele osób pojawiło się na sali GOK-u. Z rozmów telefonicznych w dniu dzisiejszym usłyszałem, że powinniśmy ten temat rozwijać dalej. Postaram się w tych dniach zamieścić ważne dokumenty które otrzymałem (skany) z Archiwum w Łodzi - Plac Wolności. Są to przesłuchania w Gestapo mieszkańców Wiskitna którzy byli związani ze śmiercią żandarma Karla Wackera.

Chciałbym w szczególności serdecznie podziękować Pani Jadwidze Frydrych (90 lat), która była świadkiem ekshumacji w 1945 roku w Stróży i Panu Horstowi Milnikelowi za ciekawą wypowiedź i obecność (81 lat).










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz