sobota, 23 grudnia 2023

Żytomierz - Житомир - Żytomyr - Ukraina - Polski cmentarz - cz.1

 Ponad dwa lata temu zawitały do naszego domu Victoria i jej córeczka Sołomijka z Żytomierza. Uciekały przed wojną. Przez cały okres ich pobytu, dokładnie 2 miesiące, dużo rozmawialiśmy, również o moim hobby: cmentarzach. Victoria powiedziała mi, że w jej rodzinnym mieście Żytomierzu, jest piękny polski cmentarz. Obiecała, że jak wróci do ojczyzny zrobi zdjęcia i mi je prześle. Nie naciskałem, mamy do chwili obecnej, doskonały kontakt. Wiedziałem na bieżąco, co się dzieje w jej ojczyźnie. Dużo problemów, obecnie, mieszkańcy Żytomierza mają odcięty internet. Trzy dni temu Victoria dzwoniła do mnie, usprawiedliwiając się, że z powodu braku internetu, dosyć długo nie odpisywała na nasze e-maile. Nie wspomniała o zdjęciach. Aż, tu nagle taka niespodzianka! Dzisiaj rano otrzymałem bardzo dużo skanów z tego cmentarza! Z całego serca dziękuję Tobie Victoria jak i jej mamie, która ma polskie korzenie! Postaram się wstawiać po kilka zdjęć w każdym poście.

Żytomierz – miasto obwodowe w środkowo-zachodniej części Ukrainy, nad rzeką Teterew, siedziba administracyjna obwodu i rejonu żytomierskiego. Ośrodek przemysłu maszynowego, metalowego, lekkiego, spożywczego i chemicznego, a także ośrodek kulturalny z teatrami i muzeami oraz centrum szkolnictwa wyższego. Wikipedia


                                                        Widok cmentarza obecnie....



                                Marya z Czechowskich - Rawa - zmarła 3 lutego 1894 roku.


                          Feliks Rawa, żył lat 57, umarł 23 stycznia 1893 roku. Ojcu od syna.


                                              Antonina ...nowska, zmarła 6 lipca 1876 roku.


Ewelina z Drewnowskich Wiszniewska, przeżywszy lat 72, zmarła 12 lutego 1910 roku. Krzyżu Chrystus, bądź je zbawieniem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz