czwartek, 18 listopada 2021

Pomnik Bismarka - Święta Anna - Koniecpol - 1915

    

Ciekawa historia wiąże się z tym zdjęciem...

Otóż na jednej z aukcji na Ebay w opisie napisano, ze jest to zdjęcie pomnika. Zalicytowałem, nie pamiętam już ile, bo minęło ponad 20 lat. W każdym bądź razie nie mało... Po otwarciu koperty, okazało się, że jest to naklejony na kartoniku wycinek z gazety...  Nie miałem ochoty walczyć z tym sprzedającym, wrzuciłem to do kartonu i dzisiaj wydobyłem na światło dzienne.

Przetłumaczyłem tekst, ciekaw jestem, kiedy ten pomnik zniknął z powierzchni ziemi. Może ktoś mi w tym pomoże?


Pomnik Bismarcka w rosyjskiej Polsce: Pomnik Bismarcka odsłonięty 1 kwietnia, w setną rocznicę urodzin byłego kanclerza Rzeszy, w miejscowości Święta Anna koło Koniecpola w powiecie kaliskim, z oficerami, którzy uczestniczyli w poświęceniu.

Wszystkie oddziały były obecne na uroczystości, którą uświetniło przemówienie mjr Moericke, dowódcy 9 mobilnej komendantury etapowej.




Ein Bismarck-Denkmal in Russich-Polen: Das am 1 April, dem hundersten Geburstag des Altreichskanzlers ( 1 kwietnia 1815), in Świenta Anna bei Koniecpol im Kreise Kalisch enthüllte Bismarck Denkmal mit den Offizieren, die der Einweisung beiwohnten.

Bei der Feierlichzeit, die durch eine Unsprache des Kommandanten der 9 mobilen Etappenkomanndantur Majors Moericke wurde, waren sämtliche truppen, die ab ömmlich waren, zugegen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz