sobota, 26 czerwca 2021

Andrzejów - Andrespol - Cementarz ewangelicki - Rodzina Krauze - Poszukiwania

 

    Kto szuka, ten znajdzie, popularne powiedzonko. Tylko, że ja szukam i nie mogę znaleźć! Już mówię o co chodzi, szukam od kilku lat grobu rodzinego Krauze z Andrespola na cmentarzu ewangelickim  w Andrzejowie. Kilka lat temu odwiedzałem ten uroczy cmentarz, dałem sobie spokój. Umawiałem się z Elą Ciesielską w tej sprawie, niestety, nie dane nam było. Spotkaliśmy się dwukrotnie na "moim" cmentarzu w Bukowcu, tej wiosny mieliśmy się spotkać w Andrzejowie....

    Nie tak dawno na stronie: Andrzejów na starej fotografi (Facebook) zamieściłem nekrolog Jana Krauze. Było naprawdę duże zainteresowanie, napisała m.innnymi Pani Ania Stępowska w komentarzu:

"Ciekawe w jakim stanie jest teraz grób Jana Krauzego. Kilka lat temu był tak zarośnięty i brudny, że trzeba było wycinać chwasty i polać wodą, żeby odczytać napis."

Zaczęliśmy pisać do siebie, wczoraj uzyskałem informację, że wujek Pani Ani był obecny podczas kręcenia filmu" W pamięci Andrespola"

Podała również lokalizację tego grobu: "Grób jest po lewej stronie, jeden z pierwszych "

Byłem ponownie na tropie, dzisiaj z samego rana, przed godziną 6,oo zameldowałem się na cmentarzu z moim ekwipunkiem. Przedzierałem się przez busz, oczyściłem dwa groby po lewej stronie, były to grób nr.2 i nr.4 po lewej. Dalej nie dałem rady...

Dokumentacja fotograficzna poniżej

Grób nr. 1 - najpiękniejszy na tym cmentarzu, arcydzieło sztuki kamieniarskiej! - zdjęcia 9 -10

Grób nr. 2 - spoczywa w nim Olga Baumgart -1885-1932 - zdjęcia 2-5

Grób nr. 3 - spoczywa Franz Xaver Janicki - 9.11.1850- 23.3.1925 - zdjęcie 11

Grób nr. 4 - spoczywa Alexander Rutt - 21.4.1890 - 12.8.1926 - zdjęcia 6-8

Cóz robić dalej? - bardzo, ale to bardzo liczę na pomoc mieszkańców Gminy Andrespol, sam nie dam rady. czy ktoś jest w posiadaniu tego filmu o Andrzejowie i Andrepolu, byłby on bardzo pomocny w rozwiązaniu tej zagadki.

                                                





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz